Útvonal leírása
Feltöltve: 2020.01.12.
Frissítve: 2021.01.28.
Bejárva:   2020.09.08.

Teljesítménytúránk 5 résztávból áll. Teljesítése 4 ellenőrzőpont-igazolást igényel.
A rajt és a cél a túra két végpontjának közelében található, az első, illetve az utolsó terepi ellenőrzőpontoknál. Időmérés e két pont között történik! Az első, illetve az utolsó résztávok csupán a legközelebbi buszmegállótól/buszmegállóig navigálják a túrázót. (Ha más közlekedési eszközzel jutsz ide, vagy haza, akkor bejárásuk nem kötelező.)
Rajt: Pusztai-féle szélmalom / 003QR /
N46 35.229 E20 14.188.
CélMindszent rév / 006QR / N46 31.983 E20 09.907.
(A túra navigációjának elsődleges anyaga a letölthető nyomvonal. Ennek használata, vagy helyismeret nélkül, nem ajánlott a teljesítés megkezdése! A leírás, nem helyettesíti a nyomvonal használatát, csupán kiegészíti.)
A mennyiben inkább csak kirándulnál, túráznál a nyomvonalon, az ITT elérhető leírást, túrát javasoljuk!

1. résztáv: /Buszmegálló: Szegvár, Pusztai köz - Pusztai-féle szélmalom/
A buszmegállótól keleti (K) irányba, Szentes felé induljunk. 240 m megtételét követően térjünk ki balra (ÉK) a Sport-tér irányába. Innen már látni is fogjuk a Pusztai-féle szélmalmot (1801), amely előtt a diófán található a túra Rajt QR-kódja (003QR).

2. résztáv: /Pusztai-féle szélmalom - T3 zsilip (Kurca)/
Kódkezelést követően jobbra (NYÉNY) induljunk, fokozottan figyelve a nyomvonalra. A Kontra utca, Templom utca, Hunyadi János utca útvonalon érünk el a Kurca-híd lejtőjéhez, itt megpillantva Nepomuki Szent János szobrát. Közben elhaladunk a
Kisboldogasszony templom valamint a Jaksa János Helytörténeti gyűjtemény patinás épülete előtt. A híd túlsó oldalán forduljunk jobbra (NYÉNY), majd közvetlen utána balra (DNY) a József Atilla utcába. Egy utcaközzel odébb a sarkon ismét ártézi kútnál frissíthetünk. A sarkon jobbra (NYÉNY) az Ady Endre utcában kell megtennünk egy rövid szakaszt, melynek a végénél balra (DDNY) fordulva érjük el a település és az aszfaltút szélét. Balunkon a Kurca, földúton haladunk. Rövid „U” kitérő következik egy átereszig, majd a bozótos/fás területet elhagyva már láthatjuk a nyárfasort a zsilip közelében, melyeken a következő ellenőrzőpont táblája rögzül (004QR).

3. résztáv: /T3 zsilip (Kurca) - Alsó-Kurca (1)/
Visszatérve a földutak kereszteződésébe balra (DK) folytassuk a túrát! A nyomvonal a jobbos kanyarulatot követően, a kereszteződésben murvás szakaszra visz bennünket. Itt balra (DK) fordulva közelítsünk a híd felé, de ne kelljünk át rajta, hanem közvetlen előtte jobbra fordulva (DNY) a földúton haladjunk. Ismét elérve a vízpartot, tartsuk balunkon a Kurcát a következő hídig. Átkelés után az első lehetőségnél, az emelkedő tetején éles jobbos fordulat következik (NY). Kicsit odébb ártézi kút kínálja kincsét az út bal oldalán. Érdemes feltölteni a kulacsokat, mert innentől kezdve hosszabb ideig nem lesz vízvételi lehetőség a túra során. A nyomvonalat figyelemmel kísérve haladjunk a földutakon vezető cikk-cakkok mentén, mígnem ismét a Kurca partján találjuk magunkat. Itt egy nagy mederhurokban öreg, vízparti nyárfatörzsön van aktuális ellenőrzőpontunk (005QR)

4. résztáv: /Alsó-Kurca (1) - Mindszent rév/
A parton haladva érjük el a zsilip alatt lévő hidat
, átkelés nélkül haladjunk tovább az itt induló Kurca-parti Tanösvényen, mely elvezet bennünket több információs pont/tábla érintésével a Kurca-torkolati zsiliphez. Itt a töltésre feljutva balra (DNY) haladjunk, majd az aszfaltos rámpánál, az ártéri oldalon, a révészház melletti Nepomuki Szent János szobor szomszédságában leljük fel az ellenőrzőpontot (006QR). Itt érintjük az Alföldi Kéktúra nyomvonalát is.

5. résztáv: /Mindszent rév - Buszmegálló: Mindszent, aut. vt./
A buszmegállót a városközpont felé haladva, az Alföldi Kéktúra jelzését követve érjük el. Elnevezése: Mindszent, aut. vt.
(A menetrendről célszerű előre tájékozódnunk!)

Feldolgozták: Füsti-Molnár Viktória, Hernyik András, Valkai Árpád, Baráth László

Letölthető háttéranyagok:
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)
Ellenőrzőpont leírása (név, kód, elhelyezkedés, fellelhetőség): Word, PDF
Ellenőrzőpont és résztáv adatok (név, kód, koordináta, hossz és távolsági adat): Word, PDF
Szintidő és rész-szintidő adatok: Word, PDF
Útleírás: Word, PDF

Versenykiírás vándorserleg elnyerésére!
Kiírás: https://www.szenteskor.hu/dokumentumok/vandorderlegkiiras.pdf
Demókép: https://www.szenteskor.hu/dokumentumok/vandorserlegkepdemo.jpg

Túravezetéssel kapcsolatos információk ITT.
GPS igénylésével kapcsolatos információk ITT.
Kerékpár igénylésével kapcsolatos információk ITT.

Lenne egy kérésünk feléd! Tiszteld meg munkánkat és befektetett erőforrásainkat azzal, hogy a Szent-S-kör rendszerében látható módon teljesíted túráinkat, használod nyomvonalainkat, túraleírásainkat! Köszönjük.

Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!